Багато хто не зважується кататися на велосипеді взимку, заявляючи що велосипед — це не зимовий транспорт, а на зимовій дорозі велосипедиста чатують безліч небезпек. Частково це правда, дійсно зимова велоїзда вимагає більшої уважності і відповідальності, але це зовсім не означає, що використовувати велосипед взимку абсолютно неможливо. Дотримуючись 4 простих порад, ви зрозумієте, що кататися на велосипеді взимку не так вже й складно.
Зимова дорога корінним чином відрізняється від літньої, вона більш підступна і таїть у собі чимало небезпек. Зокрема головні вороги велосипедистів — це сніг та ожеледь.
У великих містах центральні дороги оперативно чистять від снігу й активно борються з льодом, а на другорядних вулицях, а також в невеликих містечках справи йдуть не так райдужно — сніг з льодом можуть лежати дуже довго поки муніципальні влади вирішать його прибрати.
Ще одна небезпека виходить від автомобілістів. Взимку вони ні як не очікують побачити на дорозі велосипедиста, що їде по своїх справах. На невеличких вуличках зі слабким потоком велосипедисти можуть відчувати себе в більшій безпеці, ніж на центральній вулиці великого міста.
Отже, який же варіант вибрати? Провулки або центральні дороги? Все залежить від того, що вам зручніше. Якщо ви відчуваєте себе комфортно в щільному дорожньому потоці — вперед.
Якщо водії, що поспішають у своїх справах, змушують вас нервувати, їдьте провулками, але знайте, можливо, вам доведеться крутити педалі довше і активніше, ніж при їзді по великих вулицях.
Якщо ви відчуваєте що велосипед під вами почало заносити, не перестарайтеся, м'яко направте його в бік заносу так, як би ви зробили це на машині.
Будь-які рухи керма повинні бути плавними й акуратними, оскільки їх мета полягає в тому, щоб перечекати занос, а не подовжити його.
Якщо необхідно загальмувати, робіть це м'яко і спокійно використовуючи переважно задні гальма. Також ви повинні перенести свою вагу на задню частину велосипеда, в такому випадку під час падіння постраждає ваша п'ята точка, а не обиччя, що не так страшно.
Намагайтеся проходити повороти повільно по максимально прямій лінії, не варто брати круті віражі, якщо не хочете полетіти з дороги в кювет або під колеса проїжджаючого автомобіля. Будьте спокійними і розслабленими, не прибирайте руки з гальм, поки не закінчите поворот.
Переходити на шиповані покришки чи ні? Шипована гума чудово підходить для їзди по снігу чи льоду, але має свої недоліки.
По-перше, вона в кілька разів дорожче літньої, по-друге, вона набагато важче, через вбудовані шипи. Крім того, їздити на ній можна тільки по снігу або льоду, через те, що при їзді по асфальту вона надто швидко зношується.
Так що використовувати шиповані покришки має сенс лише в тому випадку, якщо взимку у вашій місцевості настає просто жахлива погода, а ожеледь з сильним снігопадом — це часте явище.
Корисна порада! Використовуйте шиповану гуму тільки на задньому колесі, це допоможе знизити вагу велосипеда, а також заощадити кошти.
Якщо погодна ситуація з приходом зими не перетворюється на справжнє пекло, то без зимової гуми можна і зовсім обійтися. Просто зменшуйте тиск у камерах для досягнення більшої площі зчеплення з дорогою.
Постійно стежте за дорогою. Тримайте очі широко відкритими і оглядайте шлях не кілька метрів вперед, так ви завжди вчасно помітите крижану пляму на дорозі і зможете її об'їхати, не потрапивши при цьому під колеса автомобілів.
Дуже часто вони ховаються в тіні, що захищає лід від танення. Також варто бути особливо уважним калюжами, оскільки вони не завжди є тим, чим здаються.
Приміром, під невеликим шаром води може ховатися полій, наїзд на який відправить вас в занос і вам дуже пощастить, якщо ви не опинитеся під колесами проїжджаючого поруч авто.