Зима — це справжнє випробування, як для велосипедистів, так і для їх залізних коней. Погодні умови в осінньо-зимовий період важко назвати сприятливими для велоїзди.
Регулярна чистка велосипеда в гарну теплу погоду це одне, але як тільки температура падає, а погода псується, чистка велосипеда стає складним завданням.
А якщо врахувати, що восени і взимку байк доведеться чистити набагато частіше, то слід заздалегідь подумати про те де і як це робити.
Річ у тому, що в осінньо-зимовий період бруд буде всюди, десь більше, десь менше.
Тому чистити велосипед доведеться часто, оскільки збирати бруд — погане рішення. Це призведе до швидкого псування елементів трансмісії. Та й виглядає байк «бруднуля» неестетично.
Заздалегідь купіть чистячі засоби і спеціальні щітки, вони спростять процес чистки.
Кулінарний спрей використовують не тільки триатлоністи для того щоб швидко знімати гідрокостюм. Він також знаходиться у фаворі у циклокроссеров.
І якщо ви ще не знайомі з ним, то цієї зими у вас є відмінний шанс стати кращими друзями. Його можна використовувати для захисту рами велосипеда від бруду.
Просто нанесіть його на ділянки, що найбільш схильні до забруднення. Бруд просто не буде чіплятися на раму, що набагато спростить миття велосипеда. Головне не потрапити їм на дискові гальма.
Ще одним корисним спреєм стане силіконова змазка. Завдяки своїй гідрофобності і прекрасній адгезії з металом, вона стане прекрасним захистом рухомих вузлів і зчленувань.
Краще за все її використовувати в педалях, оскільки вони найбільш схильні до впливу води і вологи.
Шиповані покришки взимку — непоганий вибір, але можна обійтися і без них. Головне підібрати правильний протектор.
Тут є два варіанти, або використовувати циклокросові покришки, вони однаково добре почувається і на асфальті, і на грунті.
Для МТБ варто звернути увагу на агресивний малюнок протектора. На льоду він, звичайно, не допоможе, а от пробиратися через сніг з його допомогою буде простіше.
Не менш важливо, знати і про те який тиск має бути в колесах. Взимку дуже важливо мати хороше зчеплення з дорогою, для цього варто знижувати тиск у камерах.
Подібний хід збільшить площу контакту шини з дорогою, збільшивши силу тертя.
Тим не менш, якщо знати декілька хитрощів, можна без особливих труднощів катати навіть взимку.
Бризковики для велосипеда, вони ж крила, — це одне з найважливіших пристосувань для велосипедної їзди.
Повнорозмірні крила, повністю охоплюють колесо гарні в теплу пору року, а взимку від них більше шкоди.
Річ у тім, що з-за маленького зазору між крилом і покришкою, бруд що набивається під крило починає замерзати і накопичуватись. Згодом ця суміш почне тертись об колесо і гальмувати вас.
Значна частина сил під час педалювання буде з'їдатися цим додатковим гальмом. Ідеальним варіантом для зимового катання будуть крила подібні до тих, що встановлюються на гірські байки, власне, з ними-то і не виникне жодних проблем.
Що ж стосується міських, то варто використовувати крила з найбільшим зазором. Можна розглянути варіант кріплення заднього крила на підсідельний штир. А для переднього ж можна використовувати антизабруднювальні щитки, що кріпляться на нижню трубу велосипедної рами.
Суворі зимові умови не завжди підходять для звичайних велосипедних мастил. Деколи вони просто не можуть впоратися з покладеним на них завданням.
Що ж робити в такому випадку? Використовувати мастило для бензопил. Ні, це не жарт.
Ця мастило — відмінне рішення, коли погодні умови гірше нікуди. Вона відмінно протистоїть і бруду, снігу, так що перемикання передач буде проходити гладко і плавно.
«Звичайно, сніг і пісок, все одно скоротить життя вашої ланцюга, але вибір правильної змащення допоможе мінімізувати збиток» — говорить Нейт Бредлі керівник виробництва в компанії Moots Cycles.
Тим не менш Бредлі рекомендує використовувати мастило від бензопил тільки в крайніх випадках, коли велосипедні мастила не справляються. Адже, як не крути, але ланцюги для бензопили та велосипеда «це таки дві великі різниці».