Якщо більшість європейських та українських міст борються з автомобільними пробками, то в Копенгагені інша проблема – довгі тягучки з велосипедів. І нічого тут дивного немає, адже понад 60% жителів датської столиці добираються на роботу і навчання саме на двоколісному.
Сотні велосипедистів одночасно на дорозі, особливо в годину пік, для Копенгагена – звичайна справа. Не дивно, що потрапити тут у пробку з двоколісних – буденне явище.
За вирішення проблеми взялася міська влада. Мерія встановила спеціальні монітори, які попереджають велосипедистів, немає попереду пробки.
В загальному поки в Копенгагені встановили 5 таких табло – в найбільш завантажених місцях. Якщо експеримент себе виправдає у мерії планують збільшити їх кількість. Самі ж велосипедисти кажуть, що дисплеї дійсно їм допомагають швидше добиратися на роботу або додому.
«Звичайно, я не кожен день проїжджаю біля такого дисплея, але якщо ж проїжджаю повз, то люблю дивитися на нього. Це дає мені перевагу і можливість рухатися швидше машини. Це добре», – сказав велосипедист, житель Копенгагена Джон Томасен.
Втім, схоже одними дисплеями велопробки в Копенгагені не здолати. Адже головна проблема тут у несправедливому розподілі простору на дорозі, кажуть фахівці.
Так в центрі датської столиці для двоколісних відведено в рази менші території, ніж для автомобілів. І це при тому, що в минулому році в центр Копенгагена велосипедів в'їхало більше, ніж машин. Тому єдиний вихід – розширювати доріжки і в мерії обіцяють взятися за це найближчим часом.