27 січня 2018 секретар міської ради Києва оприлюднив перелік вулиць, де рада столиці має намір збільшити дозволену швидкість пересування до 80 км/год. За умовами діючого Кодексу України про адміністративні порушення, де дозволено перевищення швидкісного обмеження на 20 км/год, реальний ліміт швидкості на вулицях і проспектах після ухвали такої постанови буде 100 км/год.
Проте і без цього збільшення, обставини з безпекою на шляхах Києва є невтішними. Згідно з інформацією, отриманою від Нацполіції у 2017 в ДТП В Києві померло 180 людей, що на 51% перевищує показник попереднього року.
Проведене дослідження виявило, що переважна частина вулиць, на яких секретар ради Києва запропонував запровадити велику швидкість руху, мають загрозливі чинники, які неможливо сумістити з високошвидкісним устроєм. До них відносять наземні переходи для пішоходів, однорівневі перехрестя, лівобічні повороти, зупинки міського транспорту. Також на кожній з цих вулиць велосипедний рух проходить по проїзджій частині в одному напрямі з машинами. Ухвала постанови про збільшення законної швидкості до 80-100 км/год в таких обставинах неодмінно спричинить майбутні аварії зі смертельними наслідками.
Увагу ради Києва скеровується на те, що статтею 27 Закону України “Про дорожній рух” забороняється підвищення пропускної здатності через зменшення безпечності руху.
Ще одним вагомим чинником при розгляді питання підвищення дозволеної швидкості є брак якого завгодно нагляду за перевищенням швидкості. Переміни, які запропонував Кабмін відправили для доробки, через це зараз невідомо коли буде відновлено нагляд за швидкістю. Отже, пропозиції про підвищення дозволеної швидкості мають вигляд неефективних, бо фактично у водіїв є змога пересуватись з якою завгодно швидкістю – і 50 км/год, і 150.
З урахуванням вищесказаного, компанія “За безпечні дороги” закликала раду міста Києва:
Притримати ухвалу постанови до грунтовного дослідження проблеми із застосуванням оцінки небезпечних чинників та світового досвіду керування безпекою руху на дорогах.
Вжити окремий підхід для кожної вулиці замість прийняття загального рішення.
Здійснити наради з фахівцями, вченими, представниками громадських об'єднань та головних органів виконавчої влади, в тому числі Нацполіції і міністерства інфраструктури.