Ідею розробити тематичні парковки для двоколісного транспорту подав у 2016 році велоактивіст Сергій Толстіхін, який на той час займав посаду радника міського голови з розвитку інфраструктури, передають Є новини Хмельницького.
Шкільні велопарковки мають єдиний дизайн: у формі п'яти олівців - чорного, оранжевого, червоного, зеленого і синього кольорів. Дизайн велопарковок розробив Сергій Толстіхін, а остаточний макет - архітектори Дмитро Райфшнайдер і Олена Джула-Райфшнайдер.
«Олівці» дуже надійні та практичні. «Такі парковки дають можливість прикріпити велосипед не за колесо, бо так його легко викрасти, а за раму, - пояснює Сергій Толстіхін. – Тепер школярі не переживатимуть, де залишити двоколісний транспорт».
У 2017 році на парковки-олівці з міського бюджету виділили 150 тисяч гривень: по 5 тисяч на кожну.
Загалом у Хмельницькому працює 38 шкіл, у деяких, за словами начальника департаменту освіти Романа Миколаїва, уже встановлені велопарковки, а у початкових та спецшколах вони не потрібні.
«Велоcипедні парковки завезли вже у всі 30 шкіл міста, - розповів він. - У кожному навчальному закладі є щонайменше десять школярів, які їздять на уроки на велосипедах».
Як зазначає викладач однієї з автошкіл міста Віктор Приймак, школярі-велосипедисти повинні бути 14-річного віку (8-9 клас).
«За правилами дорожнього руху, дітям віком від 7 до 14 років вже не можна їздити тротуаром і ще не можна їздити по автошляхах, - говорить він. - Залишаються придворові території, стадіони і велодоріжки».
За словами Романа Миколаїва, з початку навчального року патрульні поліцейські будуть роз'яснювати школярам-велосипедистам правила дорожнього руху. «Ми домовилися з управлінням патрульної поліції ще навесні, - пояснює начальник департаменту. - Якщо школярі будуть дотримуватися правил дорожнього руху, ні батькам, ні викладачам переживати за юних роверистів не доведеться».