Стартап з Франції Pragma став відомим завдяки створенню водневих паливних частин для техніки військового призначення. У галузь цивільного транспорту компанія включилася з пропозицією водневих велосипедів. Один екземпляр має ціну 7500 євро, підстанція для його зарядки – 30 000, повідомляє Reutes. Але Pragma хоче вийти на масовий ринок.
Фірма продемонструвала концепцію байка ще в далекому 2014му. З того часу проводились розробки і в листопаді 2017го французи повідомили про готовність до продажу. Об'єм був маленьким: як заявила компанія, їй вдалося продати 60 велосипедів обмеженим тиражем. Pragma заявляє, що у поточному році має плани для випуску 150 байків і уже пізніше розпочинати продажі масового обсягу.
У Pragma є намір запровадити водневі байки у якості звичайного транспортного засобу для мешканців міст. Першим чином це буде зумовлене завдяки зручностям, які отримуються через користування такими транспортними засобами. Воднева модель Альфа має запас ходу 100 км. При закінченні палива на те, щоб поміняти паливний елемент витрачається 2 хвилини. В описі такий концепт вважають зручним і конкурентоздатним, але на практиці все по-іншому. Найбільша перепона – вартість. На сьогоднішній день компанія пропонує велосипеди за 7500 євро, тобто по ціні найбільш дешевого малолітражного автомобіля. Проте на цьому завади не кінчаються. Інфраструктура для заправки водневих компонентів у нас відсутня, тому потрібно буде знайти заправну станцію. Вони є у продажу компанію, але станція коштує в 4 рази більше за велосипед.
Але у творців є віра у потенціал свого винаходу. Їх байк, на 2 літрах гідрогену, як уже зазначалось, може подолати сотню кілометрів. Подібним ходовим запасом можуть похвалитися і просунуті електричні велосипеди, проте гідроген є більш ефективним. 1 кг такого палива має стільки ж енергії, як 600 кілограмових літієво-іонних акумуляторів. Отже, є можливість отримання схожої потужності і діапазону при меншій вазі.
В цей час вчені ведуть роботу над тим, щоб збільшити доступність водневого палива. Хіміки з Америки винайшли пристрій, що одночасно робить паливо і електрику. Новий прилад створює паливо екологічним і недорогим чином, споживаючи при цьому енергію Сонця.