Україна цілком може збільшити частку туризму в структурі ВВП. Про це повідомляє «Інтерфакс-Україна», 26 вересня про це сказав прем'єр-міністр України Володимир Гройсман в ході Інвестиційного форуму в Києві. Для цього, за його словами, слід використовувати інвестиції, які залучаються в країну. А важелем для стимулювання інвесторів цілком можуть стати місцеві влади. Також прем'єр-міністр нагадав, що за останній рік уряд скасував безліч різних регуляцій, які заважали розвиватися бізнесу.
Реально втілити сказане прем'єром в життя хоча б у найближчому майбутньому? На думку гендиректора компанії «Туристичний лідер» Олександра Новіковського, це цілком можливо. Треба тільки знати, у що інвестувати, і розуміти, коли і в якому обсязі отримаємо результат. «Приплив коштів до бюджету в першу чергу дасть туризм в класичному розумінні, тобто стимулювання поїздок організованих туристичних груп. А для цього потрібно розвивати готельну базу, підвищувати рівень підготовки гідів, покращувати туристичну інфраструктуру, проводити більше маштабних міжнародних культурних і спортивних заходів», — зазначає співрозмовник.
Не варто забувати також про те, що Україна має в своєму розпорядженні двома морями і сотнями кілометрів пляжів, поблизу яких можна і потрібно розвивати інфраструктуру для залучення турпотоків. А ще є Карпати, де треба будувати туристичні комплекси, подібні до Буковелю, і розвивати вже існуючі», — зазначає співрозмовник. Це стимулює конкуренцію, від чого в підсумку виграє кінцевий споживач. В ідеалі — не тільки українська.
Комерційний директор TEZ Tour Ukraine Аркадій Маслов констатує, що ключовою проблемою для України залишається відсутність чіткого покрокового плану розвитку туризму. Хоча винаходити велосипед не потрібно: завжди треба починати з розвитку інфраструктури. «Побудувати сучасні дороги, по яким буде комфортно переміщатися українців, а в перспективі і іноземним гостям. Аеропорти, у які буде комфортно прилітати. При цьому не треба перекладати ці витрати на місцеві бюджети. В будівництві доріг зацікавлена сама держава, і без нього ніякого організованого туризму не буде», — зазначає співрозмовник.
Другий важливий момент експерт бачить у створенні сприятливих умов для потенційних інвесторів. Це можуть бути податкові пільги для тих, хто планує розвивати свій бізнес в країні, і гарантії стабільності в роботі. Поки ж інвестори часто не зацікавлені в розвитку бізнесу в Україні, тому що бояться, що його можуть банально «віджати». У той же час, за словами нашого співрозмовника, добре вже хоча б те, що чиновники такого високого рангу бачать в туризмі перспективу. Адже вкладення в туризм можуть порівняно швидко обернутися прибутком — при грамотному підході вже через 5-10 років.
Спостерігачі нагадують, що досі залишаються й інші невирішені проблеми. Наприклад, досі немає чіткого розуміння, скільки іноземних гостей приїжджає в Україну і скільки серед них туристів. Статистика відповіді не дає, тому що незрозуміло, у кого вона точніше. Наприклад, за даними Держприкордонслужби, в 2016 році в Україну в'їхало 13.6 млн іноземців, за даними готелів — близько 5 млн., а судячи по звітам туроператорів — всього 9.5 тисяч. Такими цифрами на своїй сторінці в Facebook поділився радник Першого віце-прем'єр-міністра — міністра економіки з питань туризму і курортів Іван Ліптуга.
У той же час справи не все так запущено, як раніше. І справа не тільки в тому, що влада в черговий раз нагадала про перспективи туристичної галузі. Є й інші зрушення. У туризму з'явилася стратегія розвитку, на реалізацію якої вперше за багато років були виділені кошти з держбюджету. З'явилася також національна програма лояльності, «заточена» під туристів.