У більшості вітчизняні велосипедистів сезон закінчується, коли приходять перші холоди або остаточно псується погода. Але якщо підійти до осіннього сезону підготовленим, то сльота і бруд для вас не будуть перешкодою. Сьогодні «ВЕЛОГЕН» розповість вам, як їздити на велосипеді восени з посмішкою на обличчі.
«Різниці між катанням влітку і восени практично немає, хіба що холодніше стає, відповідно, треба одягатися тепліше», - говорить велоэксперт Петро Філатов.
Відповідно, щоб продовжувати кататися восени, варто подумати про те, як краще всього утеплитися. Насамперед, одяг, звичайно, повинен бути теплою. Ми настійно рекомендуємо придбати спеціальний мембранний одяг, білизна та одяг з флісу.
Звичайно, тут все здебільшого індивідуально, але загальні моменти безумовно є. Верхній шар одягу повинен добре захищати від холодного вітру, а нижній шар повинен мати здатність до мікровентиляції і при цьому добре зігрівати. Непоганим варіантом може стати термобілизна (синтетика або полусинтетика). Вона тонка і не сковує рухів, при цьому володіє відмінним теплозберігаючим ефектом. Верхом можуть служити спеціальні куртки з тканини WindStop, або ж із звичайного флісу.
Також не забуваємо про безпеку. Восени та взимку темніє значно раніше, ніж влітку, а значить потрібно подумати про світловідбиваючих елементів на одязі. Адже в темний час доби велосипедисти стають не дуже помітними на дорогах.
Ну і звичайно ж, варто подумати про теплі велоперчатки і підшоломники. З завданнями останнього може відмінно впоратися звичайний баф.
Насправді великої різниці на якому велосипеді їздити восени немає. Хоча деякі відмінності все-таки є. Власне, є три основних типи велосипедів: міські, шосейні, гірські. Перші два типу (особливо шосейний) для осінніх доріг варіант не дуже підходить. Справа в тому, що в більшості випадків вони оснащуються сликовыми (гладким) покришками. Тому вони не дуже добре себе почувають на мокрому асфальті, так і бруд вони не дуже люблять.
Звичайно, вирішити проблему може зміна покришок, на варіант з більш підходящим протектором. А от у гірських велосипедів такої проблеми немає, що дозволяє їм відмінно справлятися з будь-якими погодними умовами і з будь-якими типами дорожнього покриття. А все завдяки агресивному малюнку протектора покришок, які йдуть в заводській комплектації даного типу велосипедів.
Важливо знати! Якщо кататися по лісу або грунтовій дорозі, шар вологого листя небезпечний на поворотах. Крім того, листя роблять невидимими ями, коріння і гілки. Так що якщо ви любите кататися з друзями по парку в осінню пору та ще й на великій швидкості, то будьте готові до падіннями, ну або проявляйте обережність.
Трохи вище ми вже говорили про те, що в осінньо-зимовий період темніти починає дуже рано, отже обов'язково варто подумати, як позначити себе на дорозі. Адже вночі і в сутінках райдерів практично зовсім не видно, і часто, коли він стає видимим для автомобіліста буває вже пізно. Тому обов'язково придбайте світловідбиваючі жилети і спеціальними світловими маячками, які дозволять іншим учасникам руху своєчасно визначати вашу присутність на дорозі.
До речі, згідно вимог ПДР для їзди в темний час доби велосипед в обов'язковому порядку повинен оснащуватися спеціальними маячками: спереду білого, ззаду червоного, а з боків-оранжевого кольору.
Не забуваємо і про крила. Все-таки, як не крути, а осінь — це час дощів і бруду, і якщо ви не хочете виглядати так, ніби вас виваляли у болоті, то без велосипедних крил просто ніяк не обійтися. Якщо ви використовуєте велосипед для щоденних поїздок (наприклад, на роботу або навчання), настійно рекомендуємо використовувати повнорозмірні крила. Різні бризговики лише частково захистять вас від бризок і бруду, а ось повнорозмірне крило буде куди ефективніше і надасть кращий захист.
Особливості осіннього клімату накладають свій відбиток і на речі, які непогано було б мати при собі. Якщо вже пізня осінь і ранкові заморозки-справа звичайна, відмінними рішенням буде термос з гарячим чаєм, він допоможе вам зігрітися. Також можуть стати в нагоді і поліетиленові пакети, які можуть виконувати кілька функцій, у тому числі і додаткового утеплювача.
Тим, хто вперше вирішив сісти на велосипед, рекомендуємо все ж дочекатися сухої погоди.
«Якщо ви тільки починаєте кататися, то робити це краще в суху погоду і по асфальту. Восени підвищується ризик кудись полетіти, так як зменшується зіткнення з асфальтом з-за вологості. Був у мене один випадок, коли від вологості гальма свистіли – не дуже приємно», - поділився Петро Філатов.