запропонувати статтю

Вибір велосипеда — науковий підхід! (ч.1)

Вибір велосипеда — це дуже відповідальне завдання, особливо якщо це перший велосипед, який ви купуєте. У попередній статті ми вже говорили на тему вибору магазину, тепер же настав час поговорити про безпосередньо виборі самого байка.

Представляємо вашій увазі переклад статті англомовного блогера Джессі Міллера (Jesse Miller) «10 факторів, на які варто звернути увагу при виборі велосипеда». Він сам зв'язався з редакцією Велогена, що для нас честь, і попросив перевести і опублікувати його статтю, що ми і зробили бо матеріал виявився досить цікавим.

1. Вам потрібен новий або старий велосипед?

Час від часу, розмірковуючи про покупку байка, вам може прийти в голову думка про придбання б/у велосипеда за нижчою ціною. І ця ідея здається досить привабливою. Виправте мене, якщо я помиляюся, але покупка уживаного велосипеда — спосіб заощадити сімейний бюджет, особливо якщо ви хочете міцний велосипед для пригод.

Але при покупці уживаного байка вас, напевно, будуть терзати безліч питань. Скільки кілометрів пройшов велосипед? Скільки разів його ремонтували? Тощо. Щоб уникнути гарячої суперечки між вами і продавцем, ось що вам потрібно знати.

2. Пошук правильного розміру

Якщо ви почнете їздити на велосипеді, розмір якого вам не підходить, ви безумовно будете почувати себе некомфортно й дуже довго будете звикати до нього. І це не кажучи про те, що при неправильному розмірі байка може з'являтися біль в шиї і спині, а також інший дискомфорт. Інші читачі, також говорили, що неправильний велосипед заважав утримувати баланс, знижував швидкість їзди, а також був причиною частих падінь.

Правильний розмір велосипеда може запобігти проблеми з ногами і судоми. З цієї причини ви повинні враховувати кожен компонент велосипеда, перш ніж приймати остаточне рішення, а саме:


  • Розмір рами;
  • Сідло;
  • Положення педалей;
  • Висота керма.

Перший крок — зробити виміри свого тіла. Для комфортної посадки потрібно, щоб ваші ноги були повністю висунуті і лише трохи зігнуті в колінах.

Наступне, що потрібно зробити, — це попрацювати над налаштуванням кута нахилу сидіння. Більшість гірських і гібридних райдерів хочуть, щоб їх сідла були паралельні землі, щоб поліпшити посадку. Наявність переднього/заднього положення вашого сидіння запобігає біль у колінах, плечах і шиї.

Багато велосипеди оснащені регульованими виносами керма, які дозволяють регулювати висоту керма. Але, чесно кажучи, я виявив, що велосипеди з фіксованим виносом набагато міцніші, ніж регульовані. Але якщо у вас більше однієї людини, їздять на одному велосипеді, то ргулируемый винесення безумовно буде гарним вибором.

Кермо повинен бути на тій же висоті, що і сидіння. Це дозволяє зайняти оптимальне положення для їзди, не викликаючи аномального вигину хребта, коли ви нахиляєтеся вперед.

З іншого боку, така висота керма хороша для професійних велосипедистів під час перегонів або для туристів, а от звичайних поїздок кермо можна підняти трохи вище рівня сідла. Також висота керма може залежати від типу вибраного вами велосипеда.

Існує безліч таблиць, які допоможуть вам визначити, який розмір велосипеда підійде саме вам. Крім того, існують також і онлайн-калькулятори, які можуть у цьому допомогти. Приміром, такий є у компанії Merida https://www.merida-bikes.com/en_int/bike/frame-size-calculator

Іншими словами, як тільки ви вирішите, який тип велосипеда вам найбільше подобається, ви повинні визначити, чи підходить він вам чи ні. Приділіть увагу кожної частини велосипеда, починаючи від сидіння і керма до педалі. Просто прикинути на око розмір не можна.

3. Визначаємося з гальмівною системою

Райдери на велосипедах з поганими гальмами схильні до нещасних випадків і серйозних травм. Ваші гальма повинні залишатися точними і ефективними весь час, щоб уникнути неприємних несподіванок. На щастя, для більшості велосипедистів існує безліч різних типів гальм, які популярні серед професійних велосипедистів, так і серед новачків.


Дискові гальма


Дискові гальма ідеально підходять для будь-яких погодних умов. Існує 2 виду даних гальм: механічні дискові гальма гідравлічні дискові гальма. Перші більш прості в обслуговуванні, ніж остання, тому більшість велосипедів оснащені саме механічними дисковими гальмами. З іншого боку, гідравлічні дискові гальма більш чутливі і точні.

Деякі особливості дискових гальм, таких як сильна гальмівна сила і чутлива система, робить їх однією з кращих гальмівних систем для гірських, дорожніх і гібридних велосипедів.


Обідні гальма


порівняно з дисковими гальмами, дискові менш ефективні. Але зате вони вимагають лише невеликого обслуговування та налаштування та легко замінюються. Хоча вони можуть бути не такими гарними, як дискові гальма під час різних погодних умов. А також їм не вистачає довговічності.


Барабанні гальма


Міцні і герметичні, барабанні гальма є малообслуживаемыми системами. З-за вбудованої і закритою маточини заднього колеса, система на 100% захищена від пилу, води, вологості і всіляких погодних умов. Але це і робить їх важче, ніж дискові гальма.

Особливість цих гальм полягає в тому, що вони ідеально підходять для щоденного використання. Але їм не вистачає гальмівної потужності, яка потрібна для гірських велосипедів, особливо на грунтових дорогах. Найкраще місце для них — приміські та гібридні велосипеди.



Ножні гальма


Якщо ви шукаєте найпростіші гальма, то це саме вони і є. Такі гальма встановлюються на найпростіших велосипедах, в основному дитячих. Для того, щоб уповільнити байк тут треба натиснути на педаль у зворотний бік.

Єдиним недоліком використання таких гальм є те, що у вас є певні підстави триматися подалі від деяких ділянок доріг. Наприклад, згідно з одним звітом, ножні гальма не дуже добре працюють під час спуску з гірки.



Гальма з фіксованою передачею


Я зберіг це наостанок, тому що це не найпоширеніша гальмівна система, яку ви знайдете. Рідко побачиш велосипеди з гальмами з фіксованою передачею, так як вони забезпечують сильну гальмівну силу. Справедливості заради відзначимо, що даний тип гальм вимагають зовсім незначного обслуговування.

Якщо ви новачок, то варто вибирати механічні дискові гальма для кращого управління, принаймні, на передньому колесі.

Ось і все! Вибір конкретних гальмівних систем залежить від типу їзди і велосипеда, який ви в кінцевому рахунку вибираєте.


4. Вибір правильної трансмісії для велосипеда

Ви знайдете широкий вибір механізмів в стандартних дорожніх і гібридних велосипедах. Деякі виробники пропонують одноступінчаті моделі, в той час як деякі пропонують і 30 передач або, навіть, більше.

Щоб зрозуміти яку кількість передач необхідно саме вам, варто розглянути кілька факторів.

Велосипед з безліччю передач більш ефективний при підтримці комфортної швидкості їзди, якщо ви не сильний велосипедист з накачаними ногами. Таким чином, кількість передач, які вам потрібно залежить від того, наскільки ви сильні і за яким ландшафту ви будете їздити.

Якщо ви збираєтеся кататися на велосипеді по пагорбах і вибоїстій місцевості, вам потрібно більше передач. Для плоских поверхонь або тротуарів вибір байка малою кількістю передач — непоганий варіант. Це робить велосипед більше легким і простим у використанні і обслуговуванні. Вам не обов'язково їздити на велосипеді з безліччю передач, якщо ви перебуваєте в прекрасній фізичній формі.

Використання велосипедів з однією швидкістю — це хороший спосіб скинути зайву вагу і скоротити технічне обслуговування. Професійні велосипедисти, які беруть участь у перегонах, часто їздять на велосипедах з однією швидкістю.

Також варто відзначити, що велосипеди можуть відрізнятися за системами трансмісії, ось невеликий опис того, де і які види трансмісія встановлюються.


Гірські велосипеди


Як ви вже знаєте, гірські велосипеди гарні для хардкорних підйомів і схилів. Ви знайдете багато гірських велосипедів з 9-11 задніми шестернями і однією-трьома передніми. Таке співвідношення допомагає плавно підніматися по горбах. Тим не менш, наявність однієї передньої шестерні на гірських велосипедах може забезпечити просте перемикання передач на касеті (задні зірки). Це також робить велосипед легким і зручним для перегонів.


Шосейні велосипеди


Шосейні велосипеди оснащені не менше ніж 18 передачами. Але ви знайдете дорожні велосипеди і з 30 або більше передачами, всі вони засновані на кількості зірочок, які він має. Для новачків і середнячків варто вибирати велосипеди, у яких присутні низькі передачі. Річ, яка робить низьку передачу привабливою для більшості байкерів, - це послідовна каденція, незалежно від того, по якій місцевості ви їдете.


Гібридні велосипеди


Вид системи передач, встановлений на гібридному велосипеді, дуже схожий на дорожні велосипеди. Ви можете отримати нижні передачі так само легко, як і високі. Але практика показує, що гібридні байкери часто вибирають більш низькі передачі, щоб зменшити зайву вагу і опір. Більшість гібридних байків виїжджають на природу, пригодницькі походи і подорожі. Це означає більше кемпінгу, продуктів харчування, пляшок з водою і одягу. Гібридні велосипеди найкраще працюють з трьома передніми зірками і невеликим кільцем. Додайте касету ззаду з 34 зубами, і все готово для гастролей і верхової їзди.

5. Який розмір коліс правильний ?

Знаючи, який розмір коліс буде для вас оптимальними, ви в значній мірі спростіть собі вибір байка. Так що якщо ви велосипедист-новачок, ця інформація значною мірою спростить ваш вибір.


650c або нижче

Діти і райдери з невеликим зростанням можуть знайти себе в їзді на велосипедах з колесами 650c або меншого розміру. Є багато дорожніх і гібридних велосипедів, які найкраще підходять для людей, які не знаходять потрібної легкості в звичайних байках. Якщо ваш зріст менше 165 см, то розмір колеса 650c ідеально підійде вам.


700c

Якщо ви шукаєте стандартний розмір, виберіть дорожній або гібридний велосипед з колесами 700c. «C» означає кліпери, які вимірюються в діаметрах. Цей розмір ідеальний, тому що він підходить більшості байкерів і має правильну динаміку для плоских поверхонь.


26 дюймів

Більшість гірських велосипедів мають 26-дюймовий розмір коліс. Спеціально для дорослих гірських велосипедів цей розмір коліс пропонував найбільшу керованість і комфорт. Але на даний момент знайти 26-дюймовий розмір коліс для вашого гірничого втрачає свою популярність.


27,5 дюймів

Розмір 27-5 дюймів коливається між відміткою 26 дюймів і 29 дюймів. Так само, як гібридний велосипед — найкраща комбінація гірського і шосейного велосипеда, цей розмір коліс — кращий вибір у розмірі від 26 до 29 дюймів. Ці колеса забезпечують постійну швидкість. Вони зберігають свою постійну прискорює силу без шкоди для балансу. Також 27-5-дюймові колеса маневреніші, ніж 29-дюймові і більш міцні, ніж 26-дюймові.


29 дюймів

Ці колеса можуть здаватися повільними на стартi, але вони хоч і повільно набирають швидкість, але в подальшому вона більш висока ніж у попередніх коліс.

При цьому вони ефективно збалансовані і добре долають перешкоди і перекочуватися по жорсткій місцевості. Дослідження показало, що професійні байкери воліють 29-дюймові колеса, тому що вони набагато довговічніші.

Кінець першої частини.

Автор: Jesse Miller

Блог: www.jenreviews.com

© 2017, ВЕЛОГЕН®. Правові угоди. Використання матеріалів сайту без активного посилання на сайт не дозволяється.