У велосипедному середовищі слово «ашанбайк» згадується часто і, як правило, вимовляється зі зневажливою інтонацією. Але що це за звір такий і чим загрожує його купівля, давайте розбиратися.
цікавий факт:
недосвідченому велосипедисту здається, що
перед ним - дві різні картинки
У минулому ми вже говорили, що ашанбайком прийнято називати дуже дешевий велосипед сумнівної якості.
Саме ж слово походить від мережі супермаркетів «Ашан», у яких раніше, та й зараз теж, торгували «ультрадешевими» велосипедами, просто жахливої якості.
Зазвичай такі ровери приходили майже в повну непридатність вже через пару місяців катання.
Через це слово «ашанбайк» стало ім'ям для велосипедів, які можуть стати справжнім еталоном того, як не варто робити велосипеди.
Чим же вони такі погані? Так практично всім.
Їх рами створюються з дешевої високовуглецевої сталі (яка за складом ближче до чавуну ніж до сталі), через що такі велосипеди не тільки багато важать, але й досить массивні.
При цьому сутінковий китайський геній намагається всіляко експериментувати з геометрією рами, відходячи від перевіреної часом концепції двох трикутників.
Внаслідок цього народжуються неймовірні виродки, поглянувши на які задаєшся питанням: як взагалі на цьому їздити
Але рама не єдина біда, «обвіс», тобто вся периферія, наприклад, перемикачів швидкостей, гальм та ін., теж має низьку якість.
Хоча слово «якість», напевно, в принципі незнайомо виробникам даних велосипедів.
Звичайно, не всі дешеві велосипеди є «ашанбайками», як і не всі «ашанбайки» дешеві. Про те, як вибрати якісний дешевий велосипед ми поговоримо в окремій статті, скажемо тільки якщо ви бачите щось таке:
Брати це не радимо. Також не варто задивлятися на дешеві велосипеди з заднім амортизатором (двопідвіси). Ціни на нормальні, зауважте саме нормальні, а не хороші або кращі, двопідвіси починаються з позначки в 20 000 грн. ($800)
Трохи заощадити можна якщо збирати велосипед по частинах. А от якщо вам пропонують двох підвіс за 5-6 тисяч гривень — це «ашанбайк».
Недолік таких велосипедів — відсутність блокування заднього амортизатора, через що при їзді по асфальту близько 30-40% енергії буде йти не на педалювання, а на розкачку байка.
Особливо яскраво ви будете відчувати це при їзді під гірку. Ну і звичайно ж на такому велосипеді ні в якому разі не можна займатися екстремальним велоспортом.
Адже такі байки зовсім не призначені для цього, незважаючи на значний зовнішній вигляд.
Ну ось і все на сьогодні. У наступній частині ми розглянемо які типи велосипедів можна зустріти на прилавках магазинів і як серед них підібрати потрібний саме вам. А також про те як правильно підбирати «ростовку» велосипеда.