Нещодавно, журналістів CableNewsNetwork зацікавив ось таке питання: яке місто з розвитку велоінфраструктури стоїть на першому місці. На жаль, серед учасників даного рейтингу, є міста, які не так досягли успіху у створенні умов для пересування на велосипеді.
Де ж знаходяться кращі міста, в яких велосипед стоїть далеко не на останньому місці? Виходячи з отриманої інформації, більшість таких міст знаходиться на північному-заході Європи. У рейтинг, який склала компанія Copenhagenize, з 20 міст велика їх частина знаходиться у Франції, Німеччині, Нідерландах і Данії. В даній статті пропонуємо звернути увагу не тільки на прорив країни в напрямку велосипедизму, але й оцінити, як сильно вона цього прагне, її зусилля, швидкість перетворення і амбіції.
Отже, представляємо вам цикл статей про країни- велолідери.
Нідерланди є самою велосипедної країною Європи і світу, і це не просто слова. Майже на кожного жителя країни припадає 1 велосипед. Згідно зі статистичними даними 99.1% населення країни є велосипедистами, так що не дивно, що в список потрапили нідерландські міста. Більш того, варто було б дивуватися якби вони не потрапили.
Традиційно, у перелік міст – шанувальників велосипедів повинен був увійти Амстердам. Навіть з його багатолюдністю і тягою до велосипеда, він пролітає в нашому рейтингу за маси туристів на орендованих яскраво-червоних велосипедах.
А ми в свою чергу, проявити інтерес до Утрехту, він знаходиться на півдні і заслужено посідає перше місце в списку, як найкраще місто для велосипеда. Половина поїздок по місту відбувається на велосипеді, а тутешні влади зуміли побудувати найбільшу в світі парковку для велосипедів на 12 500 місць. І все це за відносно невеликий величиною міста за нашими мірками. Так його населення складає всього 313 000 жителів, це в 3 рази менше Дніпра і в 10 разів менше Києва. Тобто кількість велосипедистів в місто просто-таки зашкалює.
При цьому він досить компактний, так як його площа складає трохи менше 100 км2, що дозволяє зробити велосипед самим зручним засобом пересування.
В Утрехті, як і в інших містах Голландії, велосипедисти відчувають себе привільно, так що туристам з інших країн залишається тільки заздрити.
В Утрехті їзда на велосипеді рівноцінна прогулянці пішки, оскільки шоломи й інша велоатрибутика практично не використовується. Все це стало можливим завдяки спеціально облаштованим велодоріжками. Відомий велосипедний блогер з Англії, М. Треже був вражений віковим порогом велосипедистів в Утрехті. «Мені важко уявити, — пише він, — щоб діти такого юного віку спокійно роз'їжджали по центру якого-небудь міста у Великобританії, не кажучи вже про те, щоб при цьому вони ще виглядали абсолютно щасливими і розслабленими. І щоб це було настільки звичайним явищем».
США навряд чи можна назвати лідером з використання велосипедів. На жаль, із-за історичних обставин автомобілі тут панують всюди і американці не поспішають від них відмовлятися, та й не дуже зручно це. Адже у багатьох містах громадський транспорт погано розвинений, а долати значні відстані на велосипеді готовий не кожен. Проте із загального правила є свої винятки. Одним з них є Портленд. До речі, в США є два Портленда, але мова у нас й піде про той що в штаті Орегон
«Основа для велоінфраструктури міста була закладена понад 20 років тому, — повідомляє Брайан Зек, менеджер магазину RiverCityBicycles в Портленді. — За минулі роки вона остаточно вишикувалася, і сьогодні велотранспорт став невід'ємною частиною культури міста. Портленд тепер нагадує європейські міста». Інфраструктуру міста доповнюють велосипедні доріжки більш ніж в 100 км, а ще велосипедні смуги довжиною близько 280 км. Так само відкрито велосипедні бульвари протяжністю до 50 км там насиченість транспортом набагато нижче. Все це, з величезною вдячністю використовують близько 8% жителів, для яких велосипед основний засіб пересування, і близько 10% тих, для кого велосипед на другому місці після автомобіля.
У 2010 році був прийнятий план по активному розвитку велоінфраструктури до 2030 року. Завдяки цьому кількість велосипедистів щороку зростає. Заплановано знизити максимальну швидкість на деяких вулицях, збільшити протяжність велосипедних доріжок, відкривати нові парковки для велосипедів і тим самим збільшити кількість велосипедистів на дорогах. Заплановано в 2015 році відкрити «Міст народів» - Тиликум через річку Вілламетт яка поділяє місто на східну і західну сторони. Представник міського громадського агентства, яке спостерігає за масовими перевезеннями, TriMet каже: «цей міст буде кардинально відрізнятися від всіх інших в США — він сконструйований для переміщення легкорейкового транспорту, автобусів, велосипедистів, пішоходів і трамваїв. Але не для приватного автотранспорту». Для пішоходів і велосипедистів на мосту буде відкрито 2 смуги шириною 4 метри. Як повідомляє Ліга Американських Велосипедистів, в Портленді кожен рік проводяться заїзди на велосипедах і близько 2 100 змагань.
У наступній частині читайте про такі країни, як Канада і Данія. Обов'язково прочитайте!