А ми продовжуємо розповідати Вам про найцікавіші країнах світу. Вони зайняли перші місця в рейтингу з розвитку та просування велоінфраструктури. Сьогодні ми розповімо про ці країни:
Монреаль – це одне з міст-виключень в нашому рейтингу, оскільки в містах Північної Америки велосипед є не дуже поширеним видом транспорту, так і умов для нього немає. А от, дане місто доріжки для велосипедів став прокладати, починаючи з 1980-х років. І на сьогоднішній день їх протяжність становить 650 км.
Не забудемо про те, що Монреаль – перше місто, у якому було організовано муніципальний прокат велосипедів Bixi. Згодом, приклад з нього взяли такі міста як Лондон і Париж.
А на даний момент по місту роз'їжджає вже близько 5000 орендованих велосипедів. При цьому їх прокат коштує всього $5. Орендувати велосипед можна протягом трьох сезон, за винятком морозної зими.
Велосипеди Bixi доступні оренда практично в будь-якому районі Монреаля. Найближчу станцію прокату можна знайти глянувши на спеціальну карту міста в інтернеті за допомогою комп'ютера або смартфона.
Оплачується прокат в автоматі кредитною карткою. Вибравши велосипед, ви вводите в спеціальному пристосуванні секретний код і транспортний засіб звільняється від замка. Одна незручність, Bixi слід повернути не пізніше півгодини використання, при цьому ви можете просто пересісти на інший велосипед і продовжити свою подорож.
Тепер видно причину великої кількості велосипедистів на дорогах, навіть, при середньої січневої температури -10°С.
Але почасти в цьому мало дивного. Долгове час місто було діловим і економічним центром Канади, але тепер його все частіше називають «культурною столицею». Так принаймні місто назвав журнал Monocle Magazine, а нещодавно ЮНЕСКО назвало Монреаль містом дизайну.
Одне з досліджень показало, що жителі Монреаля, а саме, дорослі люди, їздять на велосипеді, принаймні, один раз в тиждень. На жаль, від загального числа поїздок всього 2% припадають на велосипед. Причина цього те, що велосипедисти їздять по забитих машинами дорогах.
«Проблема в тому, що коли ми закликали людей активніше використовувати велотранспорт, вони настільки охоче відгукнулися на це, що ми не встигаємо адаптувати міську інфраструктуру», — виправдовується Ареф Салем, відповідальний за громадський транспорт у Виконавчому комітеті Монреаля.
Забути внести це місто в наш рейтинг «любителів» велосипедів, стане просто злочином. Це рівнозначно тому, якби ми проігнорували Франції в числі найбільш «винних» країн. Та ні, це не перебільшення, адже Копенгаген воістину місто велоспедистов. На двуколесном тут їздять практично круглий рік, і навіть зима зі снігом не лякає городян.
Велика частина населення Копенгагена добирається на роботу або в школу на велосипеді. Враховуючи те, що в місті кількість велосипедистів становить приблизно 650 000 воно перевищує число людей в Копенгагені. У цьому місті туристам здається в оренду велике число велосипедів. Середня швидкість на дорогах і порівняно короткі відстані ставлять велосипед на перше місце для подорожі по місту. Ну і не варто забувати, що місто майже повністю позбавлений перепадів висот, і являє собою рівну блюдце. Так що не використовувати велосипед для поїздок в місті, це просто гріх.
Влада Копенгагена поставили перед собою високі цілі. Вони не тільки хочуть азвитую велосеть, яка буде охоплювати не тільки місто, але і передмістя, з прилеглими до столиці містами. Але і це ще не все, влада міста хоче ділитися з іншими країнами своїм досвідом і вмінням.
до Речі, в Данії, для безпеки велосипедистів збільшили ширину велосипедної доріжки до 3-х метрів. У Данії є офіційне велопосольство, його місія — просування та залучення суспільства до велосипеда як до основного виду транспорту, а не просто як хобі або спорт.
Щоб нововведення датських доріг з'явилося в інших країнах творець Велопосольства (Copenhagenize) Мікаель Колвілл-Андерсен, багато часу приділяє адміністраціям інших міст, пояснюючи їм як поліпшити, або створити Датські умови для велосипеда.
Це ще не кінець! Далі в рейтингу увійшли: Німеччина і США.