запропонувати статтю

Історичне минуле велосипеда

Самокати – ось перші двоколісні предки велосипедів. На жаль, немає точних відомостей, коли вони з'явилися. Перші зображення самоката зображено на дерев'яних фресках. У XVIII столітті, а саме, 1761 рік, згадується про перший винахід, за допомогою якого, можна було пересуватися сидячи і відштовхуватися ногами від землі. Винайшов такий самокат каретний майстер М. Касслер. Через 30 років, схожий транспортний засіб винайшов граф де Сіврак. Але, не виключено, що ця інформація може бути всього – на-всього вигадкою.

Існує більш
правдоподібна
інформація

Існує більш правдоподібна інформація: у Парижі було сконструйовано «візок Бланшера» в 1808 році. Це один з багатьох попередників сучасного велосипеда, чимось нагадує самокат. Ця візок-велосипед рухався тільки вперед, оскільки, колесо було некерованим. Зрозуміло, не можна приписувати винахід велосипеда тільки одній людині. В кінці XVIII століття було багато ідей та варіацій цього винаходу. Розділимо появу сучасного велосипеду на три етапи:

Свій внесок в історію велосипеда вніс коваль Кіркпатрік Макміллан, який проживав в Шотландії. Він удосконалив самокат барона Карла фон Дреза, додавши сідло і педалі. Так що, це можна було назвати першим велосипедом. Який створила людина, що живе на півдні Шотландії в маленькому селі.
У цього велосипеда педалі кріпилися до металевих стержнів, працювали за принципом шатунів і штовхали заднє колесо. Сідло розміщувалося між двох коліс. Переднє колесо управлялося з допомогою керма. У той час велосипед не був настільки популярним видом транспорту, і робота Макміллана залишилася без особливої уваги.

У середині XIX століття англієць Томпсон запатентував прообраз сучасної камери. На жаль, винахід залишилося в тіні, оскільки було багато технічних недоліків.

Найбільш важливий етап в історії велотехніки, це коли створили велосипед з двома колесами однаковими по діаметру.
У 1870-му році був винайдений перший велосипед з приводом на заднє колесо. Назвали його «Летючим голландцем», його винайшов англієць Р. Бейтс проживає в Кройдені. А в 1879 році ланцюговий привід замінив привід зі шнуром і шківами, який використовувався Бейтсом. Даний винахід запатентував Р. Лоусон і назвав його «Байсиклеттом».

Інженерами Ст. Саттоном і Дж. Старлі в 1885 році на безпечний велосипед «Ровер» встановив на заднє колесо ланцюговий привід. Цей велосипед мав 2 колеса діаметром по 760 мм кожне. Ситуацію змінив, в 1889 році, винахід Дж. Данпола – пневматичні надувні шини.

За наступні десять років було чимало винаходів: для рами стали використовувати сталеві труби, щоб зменшити тертя між рухомими частинами велосипеда придумали шарикопідшипники, педальні гальма, колісні втулки з двома і трьома швидкостями, механізм перемикання швидкостей ланцюгового приводу і перехід до конвеєрної зборки.
Але, це ще не кінець, розвиток велосипеда продовжився у другій половині ХХ століття. І на зміну старим матеріалам прийшли нові – прогрес не стоїть на місці.
Індексні системи перемикання швидкостей почали використовувати в 90-х роках.

Ще є непідтверджені дані про те, що в 1800 році був винайдений перший велосипед кріпаком Артамоновим. Повір'я говорить про те, що Артамонов не тільки придумав двоколісний велосипед, але і проїхав на ньому не малу відстань, більше ніж 2000 верст (2133,6 км) від села Верхотуру, де він проживав, до столиці.

Так що, робимо висновок: Артамонов це перший чоловік, який здійснив тривалу поїздку на велосипеді, і до всього іншого, за такий корисний винахід його родині дали «вільну». Цей предок сучасного велосипеда знаходиться в нижньотагільському музеї.

Вчені, зробивши хімічний аналіз заліза велосипеда, довели що зроблений він був пізніше - у 1870 році. Так що, приписати заслуги, тепер можна іншій кріпака? Був такий, величати його Кузнєцов-Жванецький, він був винахідником, і в ХІХ столітті він і його племінник отримали свободу. І зовсім не за винахід велосипеда. А за те, що він винайшов, як би перший навігатор. Це були дрожки з вимірюванням відстані і музичним органом.

Німеччина 1817 рік. З'являється перший двоколісний самокат. Винаходить його професор барон Карл фон Дрез, який проживав в Карлсруе. Своє творіння він назвав «машиною для ходьби». У самоката був кермо, який кріпився до дерев'яної рами, він нагадував велосипед, у якого не було педалей. У народі самокат назвали «дрезина» на честь винахідника.

Винахід велосипеда дев'ятнадцятирічним французьким майстром П'єром Лалманом. Він виготовляв дитячі коляски. Юний майстер побачив у 1862 році «денді-хорс» та встановив на нього педалі, які потрібно крутити, а не штовхати, як у велосипеді Макміллана, про який Лалман, ясна річ, нічого не знав.

Через рік П'єр переїхав в Париж і зібрав найбільш наближений до сучасного велосипед. Даний винахід оцінили промисловці брати Олів'є і каретний майстер П'єр Мішо. З того моменту було відкрито серійне виробництво «денді-хорсов» з педалями.

Вважається, що каретний інженер Мішо був першим, хто запропонував назвати велосипед «велосипедом». А так само зробити раму металевої.

Але, П. Лалман даний винахід запатентував першим, і в 1886 році махнув за океан. Так що, в кінцевому підсумку, «батьком» сучасного велосипеда вважається він.

Приблизно в той же час конструктори Дж. Біггс і Ч. Лінлі винайшли безпечний велосипед «Уиппет». Його основні відмінності: рама має форму ромба, міцно зафіксоване сідло, кермо і педалі. Така форма рами надалі стала найпоширенішою для конструкції велосипеда. На рамі було дві пружини, які пом'якшували нерівності на дорозі. Завдяки цій деталі велосипед «Уиппет» став дуже популярним.

Велосипед в ХХ столітті знаходився на піку популярності, то зовсім виходив з моди.
Після того, як на початку століття набрала обертів автомобільна промисловість, інтерес до велосипеда пропав у багатьох країнах.
В той час, велосипедиста на дорозі вважали перешкодою для автотранспортного руху, і не тільки водії, але й інспектора.
У Сполучених Штатах в середині століття велосипед був всього лише дитячою забавкою.
Велосипед стрімко набрав популярності у 60-ті роки, після того як в розвинених країнах люди задумалися про здоровий спосіб життя та проблеми екології.

© 2017, ВЕЛОГЕН®. Правові угоди. Використання матеріалів сайту без активного посилання на сайт не дозволяється.