У 2012 році депутати міської ради проголосували за комплексну програму «Два колеса», який передбачав створення в місті цілої мережі велодоріжок. Загальна їх кількість повинна скласти 15 штук. Була розроблена відповідна проектна документація, але грошей на реалізацію проекту з міського бюджету не виділено досі. В той же час 2 велодоріжки, які будуються в цьому році зовсім відірвані від прийнятого проекту.
Відповідно до проектної документації програми «Два колеса» велодоріжки на вулиці Харківській почали робити велодоріжку спільно з тротуарами, в той час як відповідно до програми «Два колеса» велодоріжка повинна бути окремою.
«ВЕЛОГЕН» вже не раз писав, чому велодоріжки, суміщені з тротуаром не є прийнятним варіантом. Для паркових зон — так, для створення зручної велоинфратруктуры — ні. Пішоходи часто ігнорують дорожні знаки і розмітку, вважаючи велодоріжку продовженням тротуару. При це швидкість велосипедиста може бути досить високою і при зіткненні з пішоходом можливі серйозні травми в обох або навіть летальний результат.
Але не тільки проект велодоріжки викликає нарікання сумських велосипедистів, але і його реалізація. Зокрема, мова йде про бордюрах, які не були опущені до кінця, з-за чого при в'їзді на велодоріжку доводиться або спішитися, або проявляти впевнене вміння керування велосипедом застрибуючи на велодоріжку разом з байком не спешиваясь.
«Якщо у вас спеціальний велосипед чи подвійна підвіска, то можливо можна пострибати, але ж вибачте, це ж не крос-кантрійна траса, це просто велодоріжка, по якій мають їхати, а не скакати. Вони зроблені для галочки або для того, щоб коказувати гостям з інших міст, що вісь бачите у нас є вело доріжки, а вісь якої якості це, мабуть, для них діло 25-ті», – сказав велосипедист Андрій Васін.
При цьому винновых не знайти, так відповідальні особи перекладають провину один на одного.
Напевно, дещо-як побудовані велодоріжки — це всеукраїнська біда, а не тільки Сум